Sika Nederland B.V.

Het merk Pulastic Sportvloeren (voorheen Descol sportvloeren uit Deventer) is onderdeel van Sika Nederland B.V. uit Utrecht. De totale organisatie, bestaande uit een team van 130 medewerkers en 20 gespecialiseerde salesmanagers, houdt zich bezig met ontwikkelen, produceren en installeren van topkwaliteit indoor en outdoor sportvloeren. Met een wereldwijd distributienetwerk in meer dan 60 landen, vervullen zij een toppositie binnen de internationale sportvloerenmarkt.

Sellsius en Pulastic

Sika wil haar klanten informeren en ondersteunen met heldere en eenvoudige communicatie- en hulpmiddelen. Sellsius is sparringpartner voor afdeling marketing, adviseert over en realiseert mede diverse communicatiemiddelen. Sellsius ontwikkelde een aantal magazines die het productaanbod op een duidelijke en prettige manier onder de aandacht brengen én de grote maatschappelijke betrokkenheid van Sika belichten. Maar denk ook aan productie van kleur- en instructiekaarten en advertenties en banners in vakmedia.

Magazine Challenges

Je kunt van al je producten natuurlijk een informatieblad of folder maken, maar wat je ook kunt doen is je productinformatie bundelen in een magazine, afgewisseld met human interest artikelen. Dat is precies wat Sellsius ontwikkelde voor en met haar opdrachtgever. Van advies over de bladformule tot  het schrijven van de teksten en de vormgeving/opmaak. Resulterend is een prachtig blad, dat boordevol informatie staat en toch prettig leesbaar is en een duidelijk bewaarkarakter heeft. Challenges is uitgewerkt in een groot aantal taalvarianten.

Challenges sustainable

Duurzaamheid is voor Sika meer dan alleen een marketinginstrument of een communicatiesausje. Duurzaamheid zit in het DNA van Sika. Het gaat in dit geval niet alleen om de bijdrage van het bedrijf aan maatschappelijke doelen in Nederland, maar ook om een bijdrage aan een duurzame wereld. Het betreft dus naast de bedrijfsvoering van de Nederlandse vestiging van het bedrijf, ook de (internationale) keten van leveranciers en afnemers waarin het bedrijf actief is.

Challenges is een uitgelezen platform om de duurzaamheidprincipes van Sika uit te leggen. Sellsius heeft daarvoor aan de hand van de drie pijlers ‘people, planet, profit’ een speciale duurzaamheidsuitgave van Challenges gemaakt. Die wordt gebruikt als leidraad bij verkoopgesprekken en biedt, vanwege de omvang en het umfeld voldoende ruimte voor bewijsvoering.

SIKA magazine Sellsius

 

Advertising

Met advertising als onderdeel van de marketingmix, wordt door Sellsius een jaarplanning gemaakt en naast ontwerp en opmaak van de advertenties, ook de off- en online mediaplanning en –executie verzorgd.

Schoonmaakwijzer

De levensduur van een sportvloer is mede afhankelijk van het dagelijkse en periodieke onderhoud. Dan helpt het wel als je als gebruiker of schoonmaker weet hoe je dat moet doen. Sika levert daarvoor de schoonmaakwijzer. Een handige map met schoonmaakinstructies, productinformatie, contactgegevens en een vlekkenwijzer voor uitzonderlijke en/of heel specifieke vlekken. De map blijft op kantoor, daarom wordt er een geplastificeerde set instructiekaarten meegeleverd die bij de schrobmachine gebruikt kan worden. Sellsius tekende voor het ontwerp en de productie van de map en de instructiekaarten, uitgevoerd in 5 talen.