Het Gelders Orkest

Traditie en vernieuwing, dat is waar Het Gelders Orkest voor staat. Een toonaangevend symfonieorkest van topniveau met vijfentachtig musici, die de passie voor live klassieke muziek overdragen op zowel jong als oud én binnen en buiten de concertzaal.

Sellsius en Het Gelders Orkest

Het Gelders Orkest (HGO) is seizoen 2014/2015 in gegaan met een nieuwe merkmatrix en bijbehorende huisstijl en campagnestijl. Sellsius vertaalde de nieuwe merkstrategie op creatieve wijze door naar alle productlijnen en communicatiemiddelen. Met als primair doel meer bezoekers per concert. En dat is met een teruglopende cultuur subsidie vanuit de overheid ieder jaar weer de grote uitdaging!

Schenken en nalaten

Een schenking aan Het Gelders Orkest wordt opgevat als een blijk van waardering. Het stimuleert en inspireert de chef-dirigent en de 85 musici om de sterren van de hemel te spelen, nu en voor volgende generaties. Dat is de grootste waarde van elke schenking; een daadwerkelijke bijdrage leveren aan het voortbestaan van het orkest. Om potentiële schenkers en mecenassen te inspireren en informeren over alle mogelijkheden, voordelen en fiscaliteiten rondom het (structureel) doneren aan Het Gelders Orkest, heeft Sellsius een stijlvolle brochure ontwikkeld met bijdragen van de voorzitter en de chef-dirigent, testimonials van gevers, persoonlijke belevenissen van een musicus, een filmjournalist en een leerling-violiste. Aangevuld met rekenvoorbeelden en een overzicht van de voordelen die schenkers genieten.

Atelier Klassiek

Buitengewone belevenissen in klassieke muziek, licht begrijpelijk, leuk verrassend, iets anders, leerzaam en ontspanning. Daar draait het om bij Atelier Klassiek, een van de labels van Het Gelders Orkest.

Sellsius ontwikkelde het concept ‘Een andere kijk op Beethoven’ met centraal in beeld de buste van de meester. Het beeld van de componistenbuste kent iedereen en wordt direct geassocieerd met klassiek/klassieke muziek en grote meesters. Maar door er een eigentijdse en kleurrijke visuele twist aan te geven, wordt direct ‘de toon gezet’. Het concept rolden we uit in diverse middelen zoals advertenties, flyers, posters, outdoor en een selfmailer.

Kinderconcerten

Vrolijke en verrassende kinderconcerten waar je samen met je ouders of opa en oma heen gaat. Je maakt plezier en gaat op ontdekkingsreis door de instrumententuin. Voor (groot)ouders een muzikale herkenning met mooie klassieke stukken.

Door Sellsius uitgewerkt naar concepten als ‘Ga je mee..’. Samen op avontuur in de wereld van klassieke muziek. Ga je mee… op ontdekkingsreis; Ga je mee… en vier feest met ons; Ga je mee… of durf je soms niet? Naast de directe uitnodiging om je mee te laten nemen door Het Gelders Orkest, maakt deze formulering ook duidelijk dat het interactief is. Het concept is uitgewerkt in advertenties, posters en een boekenlegger.

DM voorjaarsconcerten

Het Gelders Orkest wil graag meer mensen kennis laten maken met klassieke muziek. En haar bestaande maildatabase vergroten. In het voorjaar een uitgelezen kans om 4 voorjaarsconcerten specifiek onder de aandacht te brengen met een actietrigger via een fysiek mailpack. Sellsius ontwikkelde de DM met sterke trigger naar online, middels het activeren van een wincode. Een kaartje voor jezelf en een kaartje voor een ander deed de potentiële base aan geïnteresseerden vergroten.