Doomijn Kinderopvang

Doomijn Kinderopvang staat voor een goede start, voor een vertrouwde basis en voor blije kinderen. Zij zien kinderopvang als een bron van groei en als een tweede thuis. Voor ruim 5600 kinderen in meer dan 160 vestigingen in Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel. En dat elke dag. De organisatie heeft ruim 700 medewerkers en is dé speler op de markt in het Noorden van het land. Doomijn is onderdeel van Travers Welzijn uit Zwolle.

Sellsius en Doomijn

Kinderopvang OOK uit Apeldoorn werd in de zomer van 2016 overgenomen door Doomijn.  Kinderopvang OOK bestaat al sinds 1992 en komt voort uit een fusie van gerenommeerde kinderopvangorganisaties en is met 54 locaties een van de grotere partijen in Apeldoorn en omgeving.

De overname en samenwerking tussen beide partijen in de Apeldoornse markt moet leiden tot versterking van het aanbod en een solide kinderopvangorganisatie waar kinderen van 0-4 en 4-13 jaar welkom zijn, ongeacht hun achtergrond of eventuele beperking. 

Wat heb je nodig om een overname goed te communiceren? En om het proces goed te laten verlopen? Waar moeten we dan rekening mee houden en hoe doen we dit zo soepel mogelijk voor medewerkers, (potentiële klanten) en scholen? Vragen waar we ons samen met OOK en Doomijn in vastbeten en -bijten.

Merkidentiteit

Er zijn doelstellingen op het vlak van merk, communicatie en proces. En doelstellingen op behoud en groei. Om aan de doelgroepen duidelijk te maken dat OOK en Doomijn sámen een opstelsom zijn van kwaliteit, competenties en continuïteit, werd gewerkt van binnenuit. Want binnen beginnen is buiten winnen! We organiseerden en faciliteerden medewerkerssessies waarbij we uitgebreid stilstonden bij de gevolgen van een fusie, eventuele naamswijziging en positionering van de nieuwe organisatie.

Die input gebruikte Sellsius, samen met externe gegevens en inzet van onze ervaring, voor de opzet van een merkbeleid en –strategie voor korte en middellange termijn. Daarna werd een communicatiestijl ontwikkeld voor 2017, uitgewerkt in enkele communicatiemiddelen.

Doomijn Kinderopvang

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*