deltaWonen

DeltaWonen is als woningcorporatie actief in Zwolle, Kampen en Oldebroek: twee steden en een landelijke gemeente. Met 15.000 woningen is deltaWonen een van de grootste corporaties in Noord-Nederland. Door oplopende wachttijden bij de toewijzing in het stedelijk gebied investeert deltaWonen, als maatschappelijk verantwoorde onderneming, de komende jaren met name in Zwolle en Kampen.

Sellsius en deltaWonen

DeltaWonen wil een bijdrage leveren aan een duurzame samenleving. Woon- en leefkwaliteit zijn daar een onlosmakelijk onderdeel van. DeltaWonen ontwikkelt zich van een object- naar een subjectgerichte organisatie, van aanbod- naar vraaggestuurd. Ter ondersteuning van de afdeling marketing & communicatie is een samenwerking aangegaan met Sellsius voor strategie, advies en operationele ondersteuning op zowel corporate als operationeel niveau.

Bewonerscafé met huurders

Als je als verhuurder in samenwerking met meerdere partijen, al jaren hebt geprobeerd te achterhalen wat de beste manier is om afspraken te maken over het schoon, heel en veilig houden van de woonomgeving en je blijft constateren dat er nauwelijks stappen worden gezet? Dan ga je met ze in gesprek om ze te betrekken op de problematiek en ze medeverantwoordelijk te maken voor de oplossing. Op persoonlijk en betrokken wijze en zo dichtbij mogelijk. Letterlijk tussen de flats waar de desbetreffende huurders wonen. De uitdaging was in dit geval niet alleen de huurders met elkaar in gesprek te laten gaan. De verschillende nationaliteiten, de spreektaal en de betrokkenheid op de woonomgeving maken dat de oplossing niet zo eenvoudig te vinden is.

Sellsius ontwikkelde en begeleidde een sessie waarin we in gesprek zijn gegaan met huurders van deltaWonen. In een tent op het gras, letterlijk tussen de flats waarin de deelnemers wonen en samen met medewerkers van andere betrokken partijen uit de wijk als toehoorders. Onder de werktitel ‘bewonerscafé’ en onder het genot van door bewoners bereide hapjes, hebben we de ervaringen van de bewoners rondom om de onderwerpen; schoon, heel en veilig met elkaar gedeeld. Om te horen waar het beter kan, wat de verwachtingen zijn richting de verhuurder, maar ook waar de verantwoordelijkheden van de bewoners zelf liggen. Met als uitkomst een lijst met verbeterpunten en het inzicht dat de huurders deze manier van met elkaar in gesprek gaan enorm waarderen. En natuurlijk vergaarden we nieuwe inzichten hoe we effectiever met deze doelgroep kunnen communiceren.

Bewonersbijeenkomst deltaWonen

 

Webdesign deltaWonen

Als eerste uiting in een nieuwe communicatiestijl heeft Sellsius het ontwerp gemaakt voor een responsive website, die goed past bij de doelgroep van deltaWonen en optimaal is ingericht op gebruiksvriendelijkheid. Met als uitgangspunt het de bezoeker zo makkelijk als mogelijk te maken en vooral de huurders nog beter van dienst te kunnen zijn. Én daarnaast de kernwaarden van deltaWonen: professioneel, respectvol, verrassend en verbindend.

Wil je de site live bekijken, ga dan naar www.deltawonen.nl